środa, 24 maja 2017

Lody z zieloną herbatą matcha / No-churn ice-cream with green matcha tea


Banalnie proste lody dla miłośników tradycyjnej, japońskiej sproszkowanej herbaty matcha. Ich smak jest trudny do opisania, jedyny w swoim rodzaju i wyjątkowy. Ja go uwielbiam, choć ostrzegam, że nie wszystkim może przypaść do gustu.

Very easy, no-churn ice-cream for traditional japanese matcha tea lovers. The taste is difficult to describe, sophisticated and pretty unique.I love it but I'm aware that not everyone might become dedicated fan.





Składniki scroll down to English version
Inspiracja: Moje wypieki
500 ml tłustej śmietany (najlepiej 36%)
500 g słodzonego mleka skondensowanego (1 puszka)
4 łyżki sproszkowanej zielonej herbaty matcha

1. Ubij śmietanę na sztywno, ale uważaj żeby jej nie przebić, bo zrobi się masło
2. Dodaj mleko skondensowane i dobrze wymieszaj mikserem
3. Dodaj sproszkowaną herbatę matcha. Najpierw wmieszaj herbatę łyżką a dopiero potem popraw mikserem. Jeżeli zaczniesz od razu mieszać mikserem, to większość lekkiego, herbacianego proszku wyląduje wszędzie dookoła, tylko nie tam gdzie trzeba. 
4. Umieść gotową masę lodową w pojemniku do zamrażania i wstaw do zamrażarki na około 12 godzin.

English version
Ingredients
Inspiration: Moje Wypieki 
500 ml double cream (preferably 36% fat content)
500 g of sweetened condensed milk 
4 tablespoons of powdered green matcha tea

1. Whip double cream until stiff, but be carefull not ot overwhip it 
2. Add sweetened condensed milk and mix thoroughly
3. Add green matcha tea. For starters mix in gently with a spoon or spatula. When it is incorporated, then mix weel with a mixer.
4. Place the mixture in a container and freeze for approximately 12 hours.

5 komentarzy:

  1. Jaka niespodzianką. Wieki Cię Asiu nie widziałam. A lody smaczne muszą być i ten kolor:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też bardzo ten smak lubię :) Lody z matcha już robiłam - są pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń