wtorek, 24 kwietnia 2018

Matcha latte


Matcha latte to jedno z uzależnień, którego nie potrafię się pozbyć i nawet specjalnie się nie staram. Próbowałam ją przygotować na miliony różnych sposobów, aż w końcu wypracowałam swój własny styl jej przygotowania. Jest tak perfekcyjny, że matcha latte ze znanej sieci kawiarni nie ma z moją wersją żadnych szans :-)




Składniki (1 porcja)
1 czubata łyżeczka sproszkowanej herbaty matcha
50 - 70 ml wody o temperaturze ok. 90 °C 
200 ml mleka roślinnego (ja najbardziej lubię migdałowe lub sojowe)
opcjonalnie 1 łyżeczka cukru trzcinowego demerara

1. Do wysokiej szklanki wsyp herbatę matcha
2. Zalej gorącą wodą i energicznie mieszaj (ja używam albo trzepaczki do ubijania białek, albo elektrycznego spieniacza do mleka)
3. W garnuszku podgrzej mleko roślinne do temperatury ok.  90 °C. Do mleka możesz dodać cukru
4. Opcjonalnie po podgrzaniu spień mleko jeżeli masz w zasięgu ręki spieniacz do mleka
5. Dolej do szklanki z zaparzoną herbatą i podawaj 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz