niedziela, 4 marca 2012

Kapusta kiszona zasmażana z fasolą / Sour pickled cabbage with white beans


Nigdy bym się nie spodziewała, że takie niepozorne danie może okazać się pyszne, pożywne i ekstremalnie proste i szybkie w przygotowaniu. Przepisu dokładnego nie miałam, bo Magda Gessler nie zdradza swoich tajemnic, więc przepis na kapustę kiszoną zasmażaną z fasolą, którą widać na zdjęciu, była dla mnie kulinarnym wyzwaniem. Przez pewien czas głowiłam się, jak połączyć i doprawić składniki, żeby wyszło tak samo dobrze lub lepiej. Efekt końcowy przeszedł moje najśmielsze oczekiwania. Udało się już za pierwszym razem osiągnąć właściwe proporcje i oczekiwany smak.


Składniki (1 porcja)
1 mała cebula pokrojona w kostkę
ok. 200 g kapusty kiszonej (prawdziwej, nie z supermarketu, nie za bardzo ukiszonej i nie za kwaśnej)
ok 50-100 g ugotowanej białej fasoli
łyżka mąki
sól i pieprz do smaku
olej ryżowy
majeranek
1 łyżka mąki

1. Podsmaż cebulę z odrobiną soli na oleju ryżowym pilnując, żeby się nie przypaliła
2. Przelej kapustę kiszoną gorącą wodą, żeby kapusta nie była zbyt kwaśna, ale zachowała swoja jędrność i smak kiszonki
3. Pokrój kapustę kiszoną, żeby potem przy jedzeniu nie przypominała nitek spaghetti
4. Dodaj opłukaną kapustę do smażone cebuli
5. Zasyp łyżką mąki i starannie wymieszaj
6. Dodaj fasolę, majeranek oraz sól i pieprz do smaku



English translation:

This dish is surprisingly delisious and easy to prepare if you have access to fresh sauerkraut. And by accident it's also vegan :-)

Ingredients (1 serving)
1 small onion, diced
around 200 g of sauerkraut / choucroute
around 50-100 g of cooked white beans
salt and pepper to taste
rice oil for frying
marjoram
1 tsp of flour

1. Fry onion with a pinch of salt, taking care not to burn it
2. Rinse sauerkraut with boiling water to remove sour taste
3. Cut sauerkarut into smaller pieces
4. Add sauerkraut to onion and continue frying
5. Add flour and mix well
6. Add white beans, marjoram and salt and pepper to taste

7 komentarzy:

  1. Twoja kapusta z fasolą przypomina mi wigilijną kapustę z grochem.
    Musi być pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  2. Amber,
    zgadzam się, że może to przypominać kapustę z grochem. Moja mama też tak myślała. Ale smak jest zupełnie inny:-D I tak, jest pyszna :-D pozdrowionka cieplutkie

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię kapustę, lubię fasolę, ale w połączeniu nie jadłam, muszę koniecznie spróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. No właśnie.. okazuje się, że nie trzeba tak wiele by coś nam smakowało.. ;-))


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy takiego połączenia nie próbowałam, ale rzeczywiście przypomina mi o wigilijnej kapuście, którą znam jedynie ze słyszenia. Tak czy siak jestem kapuścianą dziewczyną, a do tego lubię warzywa strączkowe, więc jestem jak najbardziej na tak :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Alternatively of just becoming extra body fat, these cellulite workout routines can help you convert the unwanted fat into real muscle mass tissue.


    My weblog - Buy Weights

    OdpowiedzUsuń