poniedziałek, 25 października 2010

słodki początek dnia - kasza jaglana z bakaliami

Kasza jaglana, woda, bakalie i garnek do gotowania ryżu w dłoń  i za mniej więcej 10 - 15 minut ciepłe, przepyszne, pożywne i zdrowe śniadanko jest gotowe do pałaszowania. Przez ten kwadrans delektuję się świeżo parzoną kawą, patrzę na piękny świat za oknem, sprawdzam maile i słucham muzyki, a wszystko to dlatego, że śniadanka, w trakcie przygotowywania, pilnować absolutnie nie muszę.  Robi to za mnie garnek do gotowania ryżu. Jak się wyłączy, to wykładam kaszę na talerz i gotowe. Jak wiem, że rano będę szczególnie leniwa i rozlazła, to wsypuję wszystkie składniki śniadania wieczorem, a rano zalewam tylko wodą i podłączam urządzenie. Takiej prostoty, takiej wygody i takiej przyjemności z gotowania właśnie chcecie :-)


Składniki (1 porcja):
około pół szklanki kaszy jaglanej przepłukanej
suszone żurawiny
łyżka wiórków kokosowych
garść ziarenek słonecznika i pestek dyni
kilka daktyli pokrojonych w drobniejsze kawałki
łyżka czarnego sezamu
opcjonalnie inne bakalie
opcjonalnie miód 

1. Wsyp wszystkie składniki do garnka do gotowania ryżu za wyjątkiem miodu, który dodaj już na talerzu
2. Dolej 3/4 szklanki lub szklankę wody w zależności od tego czy chcesz mniej lub bardziej rozgotować kaszę
3. Włącz urządzenie
4. Garnek zrobi wszystko za Ciebie
5. Ciesz się śniadankiem, bo czeka Cię pracowity dzień :-)

13 komentarzy:

  1. a ja tam lubię sobie pomerdać drewnianą łychą na gorącej patelni ;)

    ale tylko krowa nie zmienia poglądów :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Joanno, bardzo lubię taką kombinację z kaszą jaglaną.U mnie jada się ją też w czasie wigilijnej wieczerzy.
    A garnek tu bardzo się sprawdza.Inaczej trzeba jagły gotować i gotować.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja zawsze mam słodki początek dnia! Zazwyczaj na zimno, w wersji fast mleko z domowym musli i czasami mam ochotę na ciepłe i ciepłe... I wtedy muszę wylatywać z domu. Muszę nauczyć się wstawać parę minut wcześniej, to będę sobie takie robiła :)

    OdpowiedzUsuń
  4. to moje ulubione śniadanie :) nawet dziś jadłam kaszę jaglaną z orzechami laskowymi i żurawiną :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wszystko na raz włożyć, poczekać i już? mam nadzieję, że jeszcze nie wykupili mi tych garnków :)
    pyszne i sycące śniadanko

    OdpowiedzUsuń
  6. Kaś, dokładnie tak. Nic więcej nie trzeba i dlatego tak kocham ten garnek do ryżu i dlatego tak jestem do niego przywiązana :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. ooo! Ja też zajadam kaszę na sniadanie! Teraz jesienią takie posiłki naprawdę dają radę!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale dobre, zdrowe śniadanie. Da energi na dlugi czas. Chętnie bym zjadła coś ciepłąego rano, ale mimo wszystko za dużo rzeczy do zrobienia przed wyjściem. Ale może na kolację sobie zaserwuję. Bo przecież kolacja też może być na slodko.

    OdpowiedzUsuń
  9. zapowiada sie bardzo smkowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Słodki początek, i jaki smaczny i zdrowy! Bardzo mi się podoba. Wprawdzie garnka, nie posiadam ale i tak spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  11. bakalie! uwielbiam je. a w takim zestawie muszą być na prawdę fantastyczne!

    OdpowiedzUsuń
  12. Podoba mi się, że bakalie słodzą, a nie cukier :)

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie też często jaglanka na śniadanie.

    OdpowiedzUsuń