sobota, 20 września 2014

Hummus z jarmużem i pieczonym czosnkiem / Kale and roasted garlic hummus


Moja miłość do jarmużu wcale nie osłabła przez wakacje. Nieustannie szukam więc coraz to nowych miejsc, w których jarmuż może skończyć. Z tego szukania powstał jasnozielony, mocno czosnkowy hummus. Pyszny, zdrowy i wegański.

It's not a secret that I absolutely adore kale and that I continuously search for different ways to use it in different dishes. Thanks to my quest I've discovered kale hummus with roasted garlic. Hummus  unsurprisingly turned out delicious, healthy and vegan.





Składniki scroll down to English version
Inspiracja: klik
ok. 200 - 300 g ciecierzycy ugotowanej lub tej z puszki (zachowajcie wodę z gotowania lub zalewę. Może się przydać)
sok z cytryny
1 mała główka czosnku
1-2 łyżki pasty sezamowej tahini - najlepsza i najtańsza będzie tahina zrobiona w domu, ale w ostateczności można użyć tej ze sklepu 
pieprz i sól
olej lniany
1. Odkrój czubek główki czosnku, zawiń w folię aluminiową i wstaw do piekarnika nagrzanego do 180ºC na około 15-25 minut, aż czosnek zmięknie
2. Po upieczeniu, ostudź czosnek i wyskrob z łupinek całą dobroć czosnkowego miąższu
3. Wrzuć do blendera jarmuż i blenduj
4. Dodaj pozostałe składniki, wraz z upieczonym czosnkowym miąższem i blenduj w malakserze na gładką masę. Dodawaj wszystkich składników poza ciecierzycą stopniowo, żeby z niczym nie przesadzić. Jeżeli chcesz, żeby hummus był lżejszy i nie był za gęsty, zastąp część oleju lnianego wodą z gotowania ciecierzycy lub zalewą z puszki. 


English version

Ingredients 
Inspiration: click
around 200 g of chickpeas cooked or canned (do not discard the water in which chickpeas were cooked or the liquid from the can. It can be handy) 
lemon juice
1 small  garlic bulb
1-2 tablespoons of tahini sesame paste - you can use homemade tahini, or storebought
salt and pepper
flaxseed oil

1. Cut off top of garlic bulb, wrap the bulb in aluminium foil and bake in the oven for approximately 15-25 minutes at 180º, until garlic is soft
2. Scrub all garlic goodness from skins
3. Put kale in a food processor and process untit it's finely chopped
4. Add remaining ingredients, including garlic mash and blend until smoth paste is formed. Season carefully and gradually. If you want your hummus to be lighter and not so thick, you can replace part of olive oil with water in which chickpeas were cooked or the liquid from the can.

18 komentarzy:

  1. mmmniam! ten kolor <3 pysznie wygląda! nie próbowałam nigdy takiego ciekawego połączenia smaków! mnam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie wymienię się za pomidorowy!
    Ależ bym teraz takim się zajadała! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super przepis, bardzo ciekawy! A kolor ma piękny; )

    OdpowiedzUsuń
  4. Osiem razy tak! Przechodzisz dalej! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo oryginalny hummus, świetna wersja :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo mi się podoba! Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  7. Kolor mnie powala. A dalej idę za smakiem i znów mnie powala. Pysznie, pysznie... :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię ciecierzycę i pasty z niej przygotowane uważam za jedne z najlepszych:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszności :-) lubie takie różne i zdrowe pasty do pieczywa :-) super przepis. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy pomysł, zdrowy i kolorowy ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Odpowiada mi takie połączenie smaków - zapisuje przepis :)

    OdpowiedzUsuń