sobota, 19 listopada 2011

Zupa szpinakowa / Spinach soup


Wiem, że wiele osób nie zbliża się do szpinaku, ale ja szczęśliwie do nich nie należę. Szpinak uwielbiam w każdej postaci i często pojawia się on na moim stole. Jestem fanką standardowych, wytrawnych rozwiązań takich  jak wegańska tarta szpinakowa lub jej wegetariańska wersja z kozim serem. Zawsze z dużą ilością czosnku w tle. Szpinak dodam jednak równie śmiało do słodkiego smoothie czy pożywnego koktajlu

Dziś wspomnę o zupie bagiennej w wersji zarówno wegetariańskiej jak i wegańskiej. Jest przepyszna, no i co najważniejsze, mocno czosnkowa. Do tej zupy dodaje groszek ptysiowy, który kupuję w Lidlu. Nigdzie indziej nie ma takiego pysznego jak tam. Różnica polega na tym, że nie jest zrobiony jak każdy inny groszek ptysiowy z ciasta ptysiowego, które bardzo szybko nasiąka zupą i staje się niesmaczną paćką. Jest mniejszy, twardszy i ma ostry, słony smak, więc idealnie współgra z dobrze doprawioną, czosnkową zupą.


Składniki (2 porcje)
opakowanie mrożonego szpinaku
3 - 4 ziemniaki obrane, pokrojone w kostkę
1 cebul, posiekana
4 ząbki czosnku, drobno posiekanego
olej ryżowy
garść groszku ptysiowego z lidla
50-100 ml śmietany, zwykłej w wersji wegetariańskiej lub sojowej w wersji wegańskiej.
sól i pieprz do smaku, ew chilli jeśli lubisz

1. Zeszklij cebulę na oleju ryżowym. 
2. Dodaj czosnek
3. Dodaj ziemniaki i podsmażaj jeszcze przez chwilę pilnując aby nic się nie przypaliło, zwłaszcza czosnek
4. Dodaj szpinak i dolej wody
5. Gotuj, aż ziemniaki będą miękkie
6. Zmiksuj na krem
7. Dopraw solą i pieprzem (ew. chilli)
8. Dodaj śmietany
9. Udekoruj groszkiem ptysiowym i podawaj. 



English version:
It's time for creamy, spinach soup with a strong garlic aroma. It's delicious and healthy. And can be vegan too if only you want it :-)

Ingredients (2 servings)

500 g of frozen spinach
3 - 4 potatoes, peeled and diced
1 onion, chopped
4 cloves of garlic, chopped
rice oil
handful of puff croutons or crouton
50-100 ml of dairy cream in vegetarian version and soy cream in vegan version.
salt and pepper,
optionally chilli

1. Sautee onion of rice oilZeszklij cebulę na oleju ryżowym. 
2. Add garlic,
3. Add potatoes and continue to sautee, taking care not to brown the garlic, cause it will get bitter
4. Add spinach and water
5. Boil until potatoes are tender
6. Blend thoroughly until smooth
7. Season with salt and pepper (and chilli if desired)
8. Add cream
9. Decorate with puff croutons and serve


5 komentarzy:

  1. Fajna nazwa hehe;D
    Nie jadłam jeszcze takiej szpinakowej zupy,ale na pewno by mi smakowała, bo ja zieleninę kocham.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja szpinak kocham.
    Znam tę zupę,oczywiście w wersji wegetariańskiej.
    Brzmi intrygująco,ale smakuje pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedys nalezalam do tych osob, co to od szpinaku trzymaja sie z dala, ale potem mi sie odmienilo i teraz taka zupke zjadlabym z przyjemnoscia!

    OdpowiedzUsuń
  4. ja tez uwielbiam szpinak ,ale zupy jeszcze nie robiłam z nim ,a widzę ,że warto , oj warto

    OdpowiedzUsuń
  5. ja szpinak wtykam wszędzie i nawet bury kolor zupy mnie nie potrafi od niego odstraszyć :)

    OdpowiedzUsuń