środa, 20 kwietnia 2011

Pożywny szpinakowy koktajl / Spinach smoothie


Ostatnio mam pęd ku zieleni, co widać na załączonych obrazkach, ale to pewnie wynik stęsknienia niesamowitego za wiosną. Tym razem smoothie w wersji ..... zielonej, a jakże. Obiecuję jednak, że to już ostatni shrekowy koktajl. Jest gęsty, aksamitny i niezwykle pożywny pasuje więc idealnie na śniadanie. Składniki tego koktajlu są dziwne, ale wierzcie mi, że warto się odważyć i połączyć to wszystko ze sobą, bo smak jest fantastyczny. 

Korzystając z okazji, życzę Wam Wesołych Świąt. Przede wszystkim dużo radości, spokoju, uśmiechów no i oczywiście samych pyszności na stole. Dla mnie to pierwsze wegańskie święta a więc spore wyzwanie przede mną. Trzymajcie kciuki :-)


Składniki (1 duuuuuuża porcja)
kubek świeżych liści szpinaku
mleko migdałowe
1,5 łyżki oleju lnianego 
1 łyżeczka siemienia lnianego
pół banana
1 pomarańcza
kilka kropel cytryny
1. Zmiksuj wszystkie składniki i gotowe





English version:

Nutritious green smoothie

Finally spring is coming to town. I feel happy, light and energetic, but not only because of the sun  and fresh grass but also because of this wonderfully nutritious and delicious breakfast smoothie that gives me all that I need in the morning. 

Ingredients (1 biiiig serving)
1 cup of fresh and washed spinach leaves
almond milk
1,5 tbsp of flax seed oil
1 tsp of flax seeds
0,5 of large banana or 1 small 
1 juicy orange
few drops of fresh lemon juice

1. blend thoroughly all the ingredients and enjoy

10 komentarzy:

  1. Bardzo apetyczny koktajl. Mleko migdałowe to dla mnie nowość - nie wiedziałam w ogóle, że takie istnieje. Człowiek wciąż się czegoś uczy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczne. Ja wlaśnie oszalaląm na punkcie smoothie i to zwlaszcza zielonych, z przewagą warzyw. Dziś też rano raczyłam się przed śniadaniem takim przypominającym w kolorze i konzystencji pesto i nie mogłam się nadziwić, ze zmiksowanie kupy zielska różnego rodzaju z odrobiną imbiru i banana może być tak samczne! Więc nie przestawaj na tym szejku, dawaj następne pyszne winaminowe bomby!

    OdpowiedzUsuń
  3. Joanno,odkąd miksuję na zielono,mam tyle pozytywnej energii!
    Twój smoothie bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ślicznie zielony ten koktajl! :)
    Pieknych świąt Ci zyczę:)

    OdpowiedzUsuń
  5. tez lubie zielony :)

    pozdro i tak trzymaj!

    wesolego i mokrego, jak to sie zwyklo w tych czasach mawiac ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. O, to taki trochę na słodko koktail :) I ja Tobie łasuchu życze wesołych, ciepłym i spokojnych świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. cudny zielony kolorek:)
    i Tobie tez zycze wszystkiego dobrego na Swieta:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Życzę Wesołych Świąt :) U Ciebie ostatnio tak zdrowo że aż od samego patrzenia mi lepiej :D Bardzo lubię takie super-koktajle, można zamiast śniadania jak się człowiek spieszy, i to jest "paliwo" tak dobre że profesjonalni sportowcy też takie piją :D Widać że trenujesz i dbasz o zdrowie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mhmh.. napiłabym się takiego napoju.. mniam!



    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam Twoje przepisy!!!!!

    OdpowiedzUsuń