piątek, 6 lipca 2012

Letnie orzeźwienie - mango lassi

Kuchnia indyjska nie wszystkim pasuje ze względu na swoje podejście do aromatycznych przypraw, ale jestem przekonana, że akurat mango lassi zasmakuje każdemu. Deser jest naprawdę bardzo prosty, pyszny i przede wszystkim nie wymaga używania indyjskich przypraw. Potrzebne Wam będą tylko dwa składniki a efekt Waszych kuchennych starań wspaniale Was ochłodzi podczas upałów. 

Przygotowując mango lassi nie używam cukru, ale jeżeli czujecie, że Wasz koktajl jest zbyt mało słodki jak na Wasze upodobania, to dodajcie odrobinę czegoś słodkiego.

Składniki (1 porcja)
Kubek jogurtu naturalnego (ok 120 ml) schłodzony w lodówce
1 dojrzałe mango, schłodzone w lodówce

1. Zmiksuj składniki blenderem na aksamitną masę i podawaj.



English version

Mango lassi
Some of you might not be big fans of indian cuisine, especially due to their generous approach to aromatic spices, but I am convinced that this mango lassi will be good for anyone. This dessert is really very simple, delicious and, above all, do not require usage of spices. You will need only two ingredients and the effect of your kitchen experiments will be a great reward especially during ot weather. It is a perfect chiller.

For mango lassi preparation I do not use sugar, but if you feel that your lassi is not sweet enough feel free to add some sweetener.

Ingredients (1 serving)
Cup of plain yogurt (about 120 ml) cooled in a refrigerator
1 ripe mango, chilled in the refrigerator
 
1.  blend all ingredients in blender unitl silky and serve immediately

57 komentarzy:

  1. Nie ma jak orzeźwiający koktajl w te upały ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. pokusiłabym się o stwierdzenie, że coś pysznego dla ochłody ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam kuchnie indyjska :) a oni uwielbiaja mango ... ja rowniez ..ale nie moge sie przekonac do surowego bez dodatkow mango... z jogurtem kocham :) twoj przepis jest bardzo latwy i pyszny :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam, ale wiem, że nie wszyscy są jej fanami. A ja lubię mango i samo, bez niczego i z dodatkami, tak jak w tym arcyprostym mango lassi :-)

      Usuń
  4. proste i pewnie fantastyczne:) jeszcze tego nie próbowałam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potwierdzam, że fantastyczne :-) Spróbuj Antenko koniecznie :-)

      Usuń
  5. Mango lassi smakuje mi zawsze!
    Fantastyczny napój i deser.

    OdpowiedzUsuń
  6. Koktajl świetny. Ogólnie bardzo je lubię.
    Ten kolorek bardzo zachęca. ^^

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba spróbuję :) Przynajmniej się człowiek nie narobi w taki upał, a coś dobrego zachwyci podniebienie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie dlatego taki przepis, żeby minimum wysiłku uzyskać maksimum smaku i orzeźwienia :-)

      Usuń
  8. Chętnie bym się orzeźwiła Twoim koktajlem..nawet dodałabym kostkę lodu ufff..mam wrażenie że z każdym dniem coraz goręcej, nie mogę przywyknąć:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kostka lodu to świetny pomysł. Ja też nie nie mogę się przyzwyczaić do tego nieznośnego upału.

      Usuń
  9. świetny przepis, prosty i smaczny :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię, lubię i nie tylko w gorące dni!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja wręcz kocham kuchnię indyjską - właśnie za te aromatyczne przyprawy :) Lassi orzeźwia natomiast świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też kocham całą aromatyczność, te wszystkie curry, garam masale i inne cuda. A lassi w istocie jest genialnym sposobem na orzeźwienie:-)

      Usuń
  12. To chyba moje ulubione lassi. Te slone jakos mi nie podchodza, ale to orzezwia i smakuje bosko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To słone jeszcze przede mną, wiec nie wiem, ale lassi z mango to mój ulubieniec od lat :-)

      Usuń
  13. Nie próbowałam jeszcze, ale się przymierzam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Opijałam się tym w Indiach, no i nadal mi ochota nie przeszła. Jak tylko są mango w sklepach, często robię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To w Indiach musiało być najsmaczniejsze, bo i owoce najświeższe ze świeżych. Zazdroszczę :-

      Usuń
  15. mmm muszę spróbować, koniecznie schłodzone i to porządnie :)))

    OdpowiedzUsuń
  16. Właśnie wróciłam z zakupów w lodówce chłodzi się mango i jogurt. Trochę mnie kusi aby zrobić koktajl dwukolorowy z arbuzem. Muszę się z tym pomysłem przespać. Jeśli uda mi się zasnąć w taki upał. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie będzie to już mango lassi, ale ciągle bedzie to pewnie pyszny koktajl. Ja jak zwykle zachęcam do eksperymentów :-)

      Usuń
  17. I enjoy a good mango lassi. They are perfect with spicy Indian cuisine. Your mango lassi looks simply delicious!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yeah Tessa, I agree that mango lassi is perfect both simple as it is but also as a dessert after some serious indian dinner :-)

      Usuń
  18. Oh my goodness. That's a wonderful mixture. Mango + (soy) yogurt = mouth miracle. Thank you for the inspiration!

    ♥ It's Carmen

    OdpowiedzUsuń
  19. Joanna, lassi looks great, love the presentation! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Super koktajl:) Tylko gdzie u siebie na wsi mango dostanę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmmm, może być problem, ale może można na chwilę skoczyć do miasta...?

      Usuń
    2. No tak, tylko to już nie jest taka chwila:D

      Usuń
    3. Możesz zawsze zrobić zapas, jak będziesz akurat w mieście, albo zastąpić mango czymś innym. Nie będzie to co prawda już mango lassi, ale jeżeli wybierzesz kwaśne owoce, np. porzeczki z niewielką ilością cukru, to orzeźwiać będzie równie dobrze :-)

      Usuń
  21. So cool, delicious and refreshing! Love this simple treat :)

    OdpowiedzUsuń
  22. wspaniały:) muszę go zrobić i to koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  23. Przydałoby mi się teraz lekkie orzeźwienie w postaci tego cudownego napoju ;-)))


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj mnie też, bo upał jest straszny to mango lassi ze zdjęć już dawno się skończyło :-)

      Usuń
  24. Robiłam ale z gruszkami i do jużdawno.. masz racje wspaniale orzeźwia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. alez gruszkami to już nie mango lassi tylko gruszkowy smoothie, ale też na pewno wspaniale orzeźwia, dokładnie tak jak piszesz :-)

      Usuń
  25. jak nic muszę kupić mango :) musi być pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  26. Lassi miałam okazję pierwszy raz skosztować w pakistańskiej restauracji i bardzo mi wtedy zasmakowało! Idealnie pasuje do pikantnych, aromatycznych potraw ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Uwielbiam mango lassi! Napiłabym się teraz chętnie przed podróżą;)
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno by było pyszne Anno-Mario:-)
      Pozdrawiam cieplutko :-)

      Usuń