niedziela, 16 września 2012

Proste tagliatelle z kurkami / Tagliatelle with golden chanterelles mushrooms

Sezon na kurki powoli się kończy. Widziałam na wielu zaprzyjaźnionych blogach podobne wersje makaronu z tymi cudownymi grzybkami, ale moja wersja jest najprostsza z najprostszych. Kilka podstawowych składników i żadnych zbędności, bo wierzę, że kurki obronią się same. To nie jest danie udziwnione czy aspirujące do bycia wyszukanym. To szczere, proste, ale i cudownie pyszne danie makaronowe, które przygotowuje się w dosłownie kilkanaście minut. Zapraszam Was więc na ostatnie danie kurkowe w tym sezonie. 

Składniki  (2 porcje) (scroll down for English)
8 gniazdek makaronu tagliatelle 
1 mała cebulka
ok. 300 g kurek, dobrze umytych, żeby piasek i ziemia nie chrzęściły w zębach
ok. 200 ml śmietany 30 lub 36%
łyżka masła
sól i pieprz do smaku

1. Ugotuj tagliatelle zgodnie z przepisem na opakowaniu. pamiętaj, żeby nie rozgotować makaronu
2. W tym samym czasie podsmaż na maśle drobno pokrojoną w kostkę cebulę wraz z kurkami
3. Jak kurki będą już usmażone, dodaj do nich śmietanę i gotuj dopóki sos śmietanowy nie zgęstnieje
4. Dopraw solą i odrobiną pieprzu
5. Ugotowany i odcedzony makaron przełóż na patelnię, na której przygotowuje się sos i wszystko dokładnie wymieszaj.
6. Pogotuj jeszcze kilka chwil, żeby smaki się połączyły a sos dobrze przykleił to makaronu
7. Podawaj natychmiast 



English version

Tagliatelle with golden chanterelles mushrooms 

This is typically autumnal, easy and comforting food that is in fact prepared in minutes. It is not sophisticated or aspriring to be haute cuisine. It's just real, delicious and simple dish that you can enjoy with your loved ones. 

Ingredients (2 servings) 
8-10 tagliatelle nests (around 200g)
1 small
onion
300 g
golden chanterelles mushrooms, very well washed
approximately 200
ml heavy cream 30 or 36%
tablespoon butter

salt and
pepper to taste

1. Cook the tagliatelle according to the recipe on the package. be sure not to overcook the pasta. It has to be al dente :-)
2. At the same time, saute onions and chanterelles mushrooms with butter
3. When mushrooms are done, add cream and cook until the creamy sauce thickens
4. Season with salt and a little pepper
5. Drained cooked tagliatelle pasta and add it to creamy sauce with chanterelles mushroms. 
6. Mix everything thoroughly and cook for a minute or two so that the sauce can stick to tagliatelle and the flavours can be well combined
7. Serve immediately

34 komentarze:

  1. Joasiu! Kurki uwielbiam, mam jednak pecha i nigdy nie udaje mi się ich znaleźć w lesie. Na szczęście na straganach jest zupełnie inaczej;)
    Twoje dnia MNIAM!
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. he he, ja nawet nie próbuję wersji leśnej i od razu wybieram bazarek :-) Pozdrawiam Anno-Mario cieplutko :-)

      Usuń
  2. Proste i pyszne!
    Sekret tkwi w prostocie.
    Przekombinowane dania chyba mnie przerastają...
    Miłej niedzieli!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja mam tak, że czasami lubię przekombinować, ale czasami właśnie wiem i czuję, że pyszne proste składniki obronią się same :-) Miłego wieczoru Aniu :-)

      Usuń
  3. Mało składników, ale jakże pysznie się prezentuje. Kurki to jest cos co lubię.:) Zatem - super obiadek!
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Siła tkwi w prostocie :-) Pozdrawiam cieplutko Majanko :-)

      Usuń
  4. Joanna, this is a winner: Love chanterelles mushrooms, they have such a delicate and delicious flavor! With home made pasta it's would be lovely! Now I just need to find some chanterelles in our food desert. sigh... I love the Polish name for those mushrooms: kurek...
    Have a lovely day, my friend!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yeah Marina, they in fact are so delicate and sooooo delicious. Maybe that's why I decided to go for simplicity in this pasta dish and added only a few other ingredients not to disturb chanterelles. I wish you good luck with finding them :-) Actually it's "kurka" not "kurek", and by foreigners it can be quite easily mistaken with young hen that is also called kurka ;-) Same to you Marina, have a lovely day :-D

      Usuń
  5. Lubię makarony i lubię proste dania. Niekoniecznie z kurkami bo za nimi akurat nie przepadam, ale potrafię docenić prostotę tego dania. Mój M. z pewnością byłby zachwycony gdyby znalazł trochę kurek w lesie i przyrządził z makaronem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety nie piszę się na las. Z lenistwa wybieram od razu kurki z "odmiany bazarkowej" hihihi. Zawsze kurki można zastąpić innymi grzybami i też będzie pysznie :-)

      Usuń
  6. widzę, że u ans podobnie smakowo;) u nas na obiadek dzisiaj równiez kurki były dodatkiem do makaronu:) pyszne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę, nie umawiałyśmy się a jednak gdzieś podświadomie rzuciłyśmy obie kurki na talerz :-)

      Usuń
  7. U mnie kurki królują w jajecznicy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O jajecznica z kurkami to też pyszności nad pysznościami:-)

      Usuń
  8. Z doświadczenia wiem, że to co najprostsze, to i najlepsze :) sama niedawno robiłam tagliatelle z kurkami, dodałam jeszcze wędzonego boczku, który świetnie się z całą resztą komponuje. Danie w sam raz na jesienne dni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a tak, zgadzam się, że boczek i kurki dobrze do siebie pasują. Musiało być pyszne :-)

      Usuń
    2. Beautiful dish! Pasta and chanterelles are a winning combination!

      Usuń
  9. dobrze, że wczoraj miałam kurki na obiad... inaczej po tym wpisie myśl o nich nie dałaby mi spokoju :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ostatnio chodzi za mną ten makaron, mam na niego wielką ochotę:) twoja propozycja jak najbardziej mi odpowiada:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się więc Paulinko, że trafiłam Ci w gust :-) Pozdrawiam cieplutko :-)

      Usuń
  11. Jak to mówią - w prostocie siła! :) Cudny makaron i na pewno nieziemsko smakuje! :)


    P.S. Wybacz Joasiu, że trochę mnie tu nie było, ale oststnimi czasy tye rzeczy zwaliło się na głowę... Ale nie ma tego złego, przynajmniej teraz mam na raz sporą dawkę Twoich pyszności! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak Smaczny Kąsku, w prostocie siła i to wielka:-) Łasuch wita w swoich skromnych progach po przerwie i zaprasza częściej:-) Pozdrawiam cieplutko :-)

      Usuń
  12. O u Ciebie też tagliatelle, z kurkami przepyszne!

    OdpowiedzUsuń