wtorek, 8 października 2013

Wegański twarożek z nerkowców / Vegan, creamy cashew cheese

 

Jeżeli myślicie, że weganie nie jedzą twarożku, to jesteście w błędzie. Jedzą, tylko inny. Wegański wytwór przygotowuje się z orzechów nerkowca, nie zawiera więc on nabiału ani zawartej w nabiale laktozy. Nie będę Was oszukiwać i nie powiem, że  twarożek z nerkowców smakuje tak samo jak jego niewegański odpowiednik. Smakuje po prostu inaczej. Warto go spróbować, bo jest bardzo smaczny i zdrowy. 

If you think that vegans don't eat creamy cheese, you're so wrong. They do eat it, but in nondairy and gluten free version, made from cashews. It does not contain dairy products, so it is ideal not only for vegans but also for those of you that have lactose intolerance. It's easy, it's healthy and delicious, so you'd better give it a try :-) 





Składniki / Ingredients
1 szklanka namoczonych przez noc orzechów nerkowca / 1 cup of cashews, soaked overnight
woda / water
odrobina soli / a pinch of salt
dodatki smakowe: 2-3 ogórki kiszone średniej wielkości / optionally: 2-3 medium-sized sour pickled cucumbers
szczypiorek do dekoracji / chives for decoration

1.  Odcedź orzechy nerkowca z wody, w której moczyły się przez całą noc i zblenduj na gładką masę, dodając wodę aż do uzyskania kremowego twarożku / Drain soaked cashews and blend until smooth adding water until desired consistency
2. Dopraw odrobiną soli / Season with salt
3. Jeżeli chcesz przygotować twarożek smakowy, podczas blendowania dodaj jeszcze ogórka kiszonego / If you want to spice up your creamy cashew cheese, blend in sour pickled cucumbers
4. Udekoruj szczypiorkiem / Decorate with chives

 Inspiracja: klik / Inspiration: click 

33 komentarze:

  1. bardzo mi się podoba taki twarożek! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. What a wonderful idea to serve with vegetables, toasts or crackers. Looks delicious Joanna!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam nerkowce, chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy smakuje jak orzechowy serek? Pamiętam smak mleka z nerkowców, bardzo mi smakowało. Może się skuszę na twarożek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak właśnie smakuje. Orzechowo. Skoro smakowało Ci mleko z nerkowców to polubisz na bank ten twarożek :-)

      Usuń
  5. Ja robię podejścia do sera twardego z nerkowców

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam sernik z nerkowców! teraz wypróbuję i serek. a u mnie z kolei też nerkowce, ale jako masełko ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Spróbuję, tym bardziej, że w ulubionym sklepie jest promocja na wszelkie orzechy, w 750g workach. :]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No jeżeli masz jeszcze do tego promocję na nerkowce, to na Twoim miejscu w ogóle bym się nie zastanawiała :-)

      Usuń
  8. Jeszcze nie probowalam, ale musze w koncu sie za niego zabrac, bo choc weganka nie jestem, lubie odkrywac nowosci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto spróbować Maggie. Ja też weganką nie jestem, choć ciągnie mnie w tą stronę strasznie :-)

      Usuń
  9. na pewno zdrowy :) jestem ciekawa jak smakuje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smak jest trudny do opisania. Na pewno orzechowy, w niczym nie przypominający twarożku z nabiału.

      Usuń
  10. Nie spodziewałam się, że wytwór z nekrowców może być tak bielutki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to niespodzianka ;-) Nerkowce są z natury prawie białe, a po namoczeniu jeszcze bielsze ;-)

      Usuń
  11. Czyzby Pani na weganizm przeszla? :) Nie jadlam jeszcze takiego twarozku. Koniecznie musze sprobowac :)

    Pozdrowienia ciaple :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie tylko z weganizmem romansuję ;-) ale być może jest szansa na stały związek ;-) Spróbuj Majko, bo ten twarożek jest pyszny :-) Pozdrawiam cieplutko :-)

      Usuń
    2. Kiedyś widziałam podobny przepis i byłam strasznie ciekawa smaku! Muszę wypróbować:) Przekonałaś mnie!

      Usuń
    3. Cieszę się. Na pewno będzie Ci smakował :-)

      Usuń
  12. Orzechy nerkowca do tej pory jadłam same, surowe. Jestem ciekawa jak taki twarożek smakuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro jesteś ciekawa to ja tylko zachęcam jeszcze bardziej do spróbowania :-)

      Usuń
  13. Smakowicie!
    Nigdy nie mam zapału,żeby poznać wegańskie smaki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może właśnie mnie uda się Cię namówić, bo wegańskie potrawy wcale nie są gorsze czy mniej smaczne, zwłaszcza jeżeli są wkomponowane w tradycyjną dietę :-)

      Usuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń