niedziela, 6 października 2013

Chutney z czerwonej cebuli / Red onion chutney


Ostatnio częstowałam Was ciasteczkami orzechowo owsiankowymi i obiecałam pokazać, z czym smakują najlepiej. Danego słowa dotrzymuję i pokazuję Wam absolutny hit ostatniego tygodnia, czyli wegański i bezglutenowy chutney z czerwonej cebuli, na który przepis znalazłam w jesiennym wydaniu magazynu Food&Friends. Do tego ostry ser z niebieską pleśnią , wspomniane ciasteczka (to już wersja niewegańska) i życie od razu staje się smaczniejsze :-) 

In my previous post I served delicious oat and walnut cookies and I promised to show you some delicious addition to these cookies. And here it is. Red onion chutney. Easy to prepare, vegan and gluten free and ooohhh sooo good. Definitely worth givig a try especially with the above-mentioned cookies and blue cheese. 




Składniki / Ingredients
0,5kg czerwonej cebuli / 0,5 kg of red onion
250 ml czerwonego wina / 250 ml of red wine
250 g cukru / 250 g sugar
kilka porządnych chlustów octu balsamicznego / few splashes of balsamic vinegar
ok. 4 łyżeczek musztardy Dijon  / around 4 teaspoons of Dijon mustard

1. Pokrój cebulę w półplasterki / Cut red onion in slices
2. Do rondelka dodaj pokrojoną cebulę, wino, cukier, ocet balsamiczny i musztardę Dijon i gotuj na na małym ogniu dopóki chutney nie zgęstnieje. Ja gotowałam mniej więcej trzy kwadranse / Place all ingredients in a pot, bring to a boil and then simmer until chutney thickens. It took me around 45 minutes
3. Podawaj z ciasteczkami orzechowo owsiankowymi i ostrym serem z niebieską pleśnią, albo z innymi serami, albo jako dodatek do mięs. / Serve with walnut and oat cookies and blue cheese, or any other cheese, or with meat.

Inspiracja: Food & Friends, wrzesień-październik 2013 / Inspiration: Food & Friends magazine, September - October 2013

36 komentarzy:

  1. Trio pierwsza klasa oraz paluszki lizać ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię ten chutney.
    Dla mnie najlepiej smakuje z kozim serem.
    Ale z Twoim ciasteczkiem spróbowałabym chętnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jejku, Amber, jak ja mogłam zapomnieć o kozim serze. Oczywiście, że z kozim serem będzie najlepszy :)

      Usuń
  3. Już gdzieś widziałam przepis,chyba się skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ pysznie, a jaka cudna łyżeczka:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj pysznie, pysznie a jedna jedyna łyżeczka uchowała się u mamy :-)

      Usuń
  5. Love your chutney recipe! A must try for sure! Have a great day Joanna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yeah I have to admit that it's sooo good that..I have to prepare next batch. Have a nice day too Tessa :-)

      Usuń
  6. Faktycznie pasuje do tych ciasteczek!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już sobie teraz nie wyobrażam tych ciasteczek bez chutneya ;-)

      Usuń
  7. Jak już wspomniałam na Fb... dla mnie do ideału brakuje tylko kieliszka z czerwonym winem ;)!

    OdpowiedzUsuń
  8. Za mmoim ulubionym serem! Na samą myśl o połącEniu go z takim chutneyem moje śliniaczki wariują :)

    OdpowiedzUsuń
  9. O dzięki za przepis:) będzie idealnie pasował do pieczonej karkówki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, z mięskiem bardzo dobrze się skomponuje :-)

      Usuń
  10. nigdy nie jadłam i nie robiłam :) ale nabrałam wielkiej ochoty na taki chutney :) choć sama nie wiem czy bardziej mnie te ciasteczka nie kuszą :D

    OdpowiedzUsuń
  11. och, w końcu muszę zrobić jakikolwiek chutney, ale ten z cebuli mnie kusi wybitnie. Wykorzystam Twój przepis i zrobię.
    Pozdrawiam,
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak chutneyów jak mrówków;-) Cebulowy jest moim pierwszym i tego polecam najbardziej, ale coś mi się zdaje, że będę eksperymentować dalej :-)

      Usuń
  12. Muszę wyprodukować :) Jestem fanką cebulowych przetworów :)

    OdpowiedzUsuń
  13. koniecznie chcę zrobić, już tyle razy miałam to w planach, oby teraz się udało

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uda się Marto, bo ten chutney jest megaprosty :-) Trzymam kciuki :-)

      Usuń
  14. aaaa świetny!:) i to nie tylko do ciasteczek:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj świetny, świetny. Ja już próbowałam z ciasteczkami i serkiem, ale zastosowań jeszcze sporo się znajdzie :-)

      Usuń
  15. Zabieram się za ten chatney, natychmiast!!! Uwielbiam czerwoną cebulę duszoną w winie, więc to coś dla mnie :) Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro uwielbiasz czerwoną cebulę duszoną w winie to zaiste nie masz na co czekać :-) Czatnej wychodzi przepyszniasty :-)

      Usuń
  16. Przepiękna łyżeczka!

    OdpowiedzUsuń
  17. Super ! Uwielbiam chutney i odrazu zapytam czy zamiast winka mozna np ocet jablkowy ? A lyzeczka niesamowita :) pozdrawiam i dziekuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń