wtorek, 9 sierpnia 2011

Quesadilla

Długo, bardzo długo obchodziłam tortille naokoło, nie za bardzo wiedząc co i jak z nich przyrządzić. Za długo. Torilla w obsłudze okazuje się prostsza niż myślałam i można z niej wyczarować szybko i sprawnie same pyszności. Strasznie podoba mi się jej uniwersalność i szybkość z jaką można przygotować z niej pożywny posiłek. Można ja przyrządzić na wiele sposobów. Dziś wybór padł na quesadillę. To coś w rodzaju meksykańskiego fast foodu z małą ilością warzyw i dużą ilością żółtego sera, więc nie jest to propozycja dla dbających o linię. U mnie zawsze w duecie z hiszpańskim gazpacho w celu podreperowania dziennego bilansu spożytych warzyw.
Lubię ją przyrządzać zarówno na imprezach, na oczach gości jak i na domowy lunch. Najlepsza jest prosto z patelni, z rozpływającym się serem i chrupkimi, ciepłymi jeszcze plackami tortilli. Wybór składników jest kwestią gustu choć u mnie to zawsze ten sam sprawdzony zestaw.

Składniki (2 porcje)
4 tortille (dopasowane do wielkości dna patelni. Czasami trzeba sobie pomóc nożyczkami)
200 g startego żółtego sera (morski lub cheddar)
pół papryki pokrojonej w kostkę
pół małej cukinii pokrojonej w kostkę
pasta chilli (ja używam harissy)

1. Połóż jeden placek torilli na suchej patelni
2. Posyp torillę cienką warstwą startego sera
3. Porozkładaj cukinię i paprykę 
4. Przysyp drugą cienką warstwą sera
5. Drugi placek posmaruj z jednej strony pastą chilli - to będzie wewnętrzna strona
6. Posmarowany pastą chili placek tortilli połóż patelni na całej reszcie 
7. Dociśnij delikatnie i czekaj aż ser się powoli zacznie rozpuszczać i sklejać razem wszystkie składniki
8. Po kilku minutach przewróć quesadillę na drugą stronę i dociskając jeden placek do drugiego smaż ją jeszcze chwilę tak
9. Gotową quesadillę zdejmij z patelni i pokrój ostrym nożem na ćwiartki
10. Postępuj analogicznie w celu przygotowanie drugiej quesadilli


English version:

Quesadilla

Quesadilla is more than easy to prepare, requires almost no effort and the taste is very rewarding. Still however this is not an option for those on a diet due to incredibly sinful amount of cheese inside. I like to serve it along with spanish gazpacho in order have a decent amount of vegetables in a meal. 
It's perfect both for a party or for lunch but have to be served straight from the pan. The cheese is then warm and melted and torillas are crispy. 

Ingredients (2 servings)

4 tortillas (the size of the bottom of the pan. Sometimes the help of scissors is necessary)
200 g grated cheese (cheddar)
half of red paprica, cut into small cubes
half of small zucchini, cubed
chilli paste (e.g. harissa)

1. Place one torilla on the pan
2. Sprinkle with small amount of grated cheese
3. Arrange paprica and zucchini on the cheese
4. Again sprinkle with grated cheese
5. Spread some chilli paste on the secon torilla
6. Place the second tortilla on the pan, chilli paste downwards
7. Press lightly the second tortilla and wait until the cheese melts and glues both tortillas and vegetables together.
8. After few minutes turn quesadilla upside down and fry for few more minutes
9. Remove from the pan and cut into wedges by means of a sharp knife
10. Repeat all steps to prepare second quesadilla

7 komentarzy:

  1. Też bardzo lubię tortillę. Z serem zapiekam w piekarniku, na patelni jeszcze nie próbowałam, pewnie też są pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam to samo, omijałam tortille z daleka - a po tym jak raz ich spróbowałam przepadłam na dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Łasuchu Kochany! Znów kusisz i to bardzo! Quesadilla uwielbiam, a jeszcze bardziej uwielbia je mój Synek:) Twoje wyglądają niezwykle apetycznie!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Joanno, wspaniałości!
    Quesadilla o każdej porze.
    Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak to już jest z tortillą, jak się jej spróbuje, to ciężko jej nie lubić :) Świetna przystawka na wiele okazji! Zapraszam do nas na żeberka:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam tortille, zawsze robiłam je z gyrosem, teraz spróbuję quesadille:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Quesadilla similar like South Asian paratha i like your post to increase my knowledge what is going in recipes one of your magnificent creations of yours.

    OdpowiedzUsuń