niedziela, 2 marca 2014

Guacamole


Testowałam już milion różnych przepisów na guacamole z przeróżnymi dodatkami, ale ta wersja jest tą, która moim zdaniem jest nie tylko najlepsza, ale i najprostsza, a na dodatek, zupełnie przypadkiem, wegańska i bardzo zdrowa. Jest świetną przekąską podczas imprez, więc jeżeli planujecie jeszcze jakieś karnawałowe szaleństwa, to nie zastanawiajcie się długo. Zakładajcie sombrero, róbcie guacamole i szalejcie, póki karnawał jeszcze trwa ;-)

I have tested lots of different guacamole recipes, with a variety of ingredients, but I find this version the best and the easiest one. Totally by coincidence guacamole is also healthy and vegan. It's perfect snack for any party so if you plan any parties before the end of carnival, put a sombrero, prepare guacamole and have lots of fun :-) 




Składniki (1 porcja) scroll down for English version
1 dojrzałe awokado
sok z 1 limonki (można zamienić na sok z cytryny) 
1 ząbek czosnku
sól
świeżo zmielony pieprz
nachosy do podania 
opcjonalnie: posiekana świeża kolendra (nie lubię kolendry, więc jej nie użyłam)

1. Przekrój awokado na pół, wyjmij pestkę, a następnie wyjmij łyżeczką cały miękki miąższ i przełóż do miseczki
2. Widelcem rozdrabniaj awokado aż do uzyskania papki. Nie musi być super gładka.
3. Dodaj czosnek przeciśnięty przez praskę
4. Dopraw solą, świeżo mielonym pieprzem i sokiem z limonki.
5. Posyp posiekaną świeżą kolendrą, jeżeli jej używasz 
6. Podawaj z kukurydzianymi nachosami

English version
Ingredients (1 serving) 
1 ripe avocado
juice from 1 lime (can be replaced by lemon juice)
1 clove of garlic
salt
freshly ground pepper
optionally - fresh coriander/cilantro, chopped (I don't like its taste, so I'm not adding it) 
nachos for serving

1. Cut avocado in half, remove the pit and then scoop out all the avocado flesh and tranfer into a bowl. 
2. Mash with a fork. It does not have to be very smooth. We're not toddlers, so it's ok to leave some chunks.
3. Add garlic, very finely chopped
4. Season with salt, freshly ground pepper and lime juice
5. Sprinkle with chopped, fresh cilantro/coriander (if using it)
6. Serve with corn nachos 

32 komentarze:

  1. Ja też wolę, im prostsze przepisy tym lepsze. Poza tym awokado i czosnek, vergine to jest to, co nadaje smak paście. Widzę, że pominęłaś oliwę, spróbuję i porównam efekt:)

    Miłej słonecznej niedzieli, buziaki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie dodawałam oliwy. Jakoś tak zawsze żyłam w przekonaniu, że awokado jest wystarczająco tłuste, że nie trzeba go jeszcze natłuszczać dodatkowo ;-)

      Usuń
  2. wygląda smacznie, świetny kolor ma:d

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszności, ja lubię jeszcze dla koloru dodać pomidora :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja dla odmiany pomidory, papryki, chili i inne takie odrzucam, bo choć kolor mają kontrastowy, to jednak nie pasują mi do całej reszty ;-)

      Usuń
  4. Słyszałam że ta pasta jest dobrym zamiennikiem masła ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Awokado jest tłuste, więc można spokojnie wymienić masło na tę zdrową zieloność. Ja bardzo często jem guacamole na śniadanie. Niestety nie z nachosami, ale smaruję nim swoje kanapki :-)

      Usuń
  5. Uwielbiam :) ale nie potrafię go ładnie sfotografować :) A u Ciebie jak zawsze i danie i zdjęcie idealne!

    OdpowiedzUsuń
  6. Joanno,
    to jest klasyczny przepis!
    Meksykanie dodaliby tu jeszcze świeże chili.
    Nie wiem,dlaczego ma się nazywać wegańskie,skoro takie jest w oryginale...
    Ja uwielbiam!
    A zieleń awokado jest przepiękna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Amber, masz rację, takie jest w oryginale, ale często nie zdajemy sobie sprawy, że potrawy, które znamy i lubimy są wegańskie :-) Pozdrawiam cieplutko :-)

      Usuń
  7. ooo jadłabym! nawet okruszek nachosach z takim guacamole by nie został

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś o tym wiem, bo u mnie jest dokładnie taka sama sytuacja ;-)

      Usuń
  8. Moje ulubione to Twoja wersja + pomidory i odrobina czerwonego chili :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja jakoś z pomidorami nie lubię, ale każdy ma przecież swoją wersję :-)

      Usuń
  9. kocham je w dokąłdnie takim wydaniu:)!

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękna miseczka!! :) awokado uwielbiam, a w dodatku jest taaaakie zdrowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyszperana u mamy :-) Masz rację, awokado jest megazdrowe, więc warto je lubić :-)

      Usuń
  11. Uwielbiam guacamole :) Piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też je uwielbiam. Jest proste, pyszne i zdrowe :-) Cieszę się, że zdjęcia się podobają :-)

      Usuń
  12. Już chyba wszyscy wiedzą, że wszelkie wariacje awokadowe są przeze mnie uwielbiane :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś tam czytaliśmy, więc wiemy, dobrze wiemy Veggie :-)

      Usuń
  13. poza karnawałem też świetnie smakuje :) Ja też wolę bez pomidorów
    Pozdrawiam,
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Guacamole zawsze świetnie smakuje, to fakt :-) Pozdrawiam cieplutko :-)

      Usuń
  14. KOLORYSTYCZNIE piękne, smakowo cudowne i do tego z awokado. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. U Ciebie guacamole a u mnie trufle z awokado :)!

    OdpowiedzUsuń
  16. W Meksyku jest bardzo popularny i jest jedzony na różne sposoby:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcale się nie dziwię, bo guacamole może być pysznym dodatkiem do wielu potraw :-)

      Usuń