wtorek, 22 kwietnia 2014

Oczyszczająca woda z cytryną / Detoxifying water with lemon


Karnawał i święta za nami, wiosna w pełni, więc warto pomyśleć o wewnętrznym oczyszczeniu. Nie jestem fanką kilkudniowych diet oczyszczających, bo moim zdaniem niewiele dają, jeżeli po tygodniu ograniczeń wrócimy do złych nawyków. Lepiej stopniowo, krok po kroku ograniczyć, albo nawet i wyeliminować używki, które tylko nam szkodzą i zakwaszają niepotrzebnie organizm. Po odstawieniu, albo chociaż zmniejszeniu ilości używek czas na poranne oczyszczenie, które zapewni ciepła woda ze  świeżo wyciśniętym sokiem z cytryny. Taki napój nie tylko pobudzi soki trawienne do działania ułatwiając tym samym trawienie, ale także przy regularnym stosowaniu odkwasi organizm, pomoże w odchudzaniu, wyeliminuje problemy z trądzikiem, pomoże oczyścić organizm z toksyn, ułatwi walkę z przeziębieniem, dzięki silnej dawce witaminy C oraz minerałów takich jak potas,  wapń, fosfor i magnez. Dodatkowo taki cytrynowy napój da Ci zastrzyk energii i odświeży oddech. Warto spróbować i się przekonać, że to działa. Ja już to wiem :-) 

Carnival and indulgent Easter holidays are already finished, spring is already in town, so it's time for internal detox. I'm not a big fan of detox diets, because they're not effective if after a couple of days you come back to old, bad habits. A one week holiday for you liver is great, but this organ has to clean and detoxify your body every single day, so I believe that it's far much better to slowly eliminate or at least limit your intake of caffeine, alcohol and other stimulants. When you're done with them it's time for the next, easy step. Detoxifying, warm water with lemon is a great way to clean your entire body in the morning. It will not only wake up your digestive system, easing digestion, but also, when applied regularly, will help in toxins removal, will improve weight loss, will eliminate or reduce acne problems, will remove toxins from your body and it will prevent against common colds thanks to vitamin C and minerals such as potassium, calcium, phosphorus and magnesium. It will give you an energy boost and will freshen your breath. It's really worth giving a try. I already know it :-) 





Składniki (1 porcja) scroll down to English version
szklanka wody - najlepiej ciepłej, żeby nie obciążać organizmu
sok z połówki cytryny do smaku
opcjonalnie - listek świeżej mięty dla smaku i zapachu

1. Dodaj sok z cytryny do ciepłej wody, udekoruj świeżą miętą i pij codziennie rano, zaraz po wstaniu z łóżka, około pół godziny przed śniadaniem. Ile dodać soku z cytryny? To bardzo indywidualna sprawa, więc warto wsłuchać się w organizm, który bardzo szybko da znać, że woda jest zbyt kwaśna. 

English version
Ingredients (1 serving)
1 cup of warm water
freshly squeezed juice from half of a lemon
optionally - fresh mint for just a hint of flavour and aroma 

1. Add few drops of freshly squeezed lemon juice into a cup of warm water, decorate with fresh mint and serve in the morning, just after getting up, approximately half an hour before your breakfast. How much lemon juice should you add? It depends on your preferences. Try to listen to your body and it will tell you, when the water is too sour. 


30 komentarzy:

  1. Uwielbiam tą wodę ! ja od siebie dodaję jeszcze plasterki pomarańczy.

    OdpowiedzUsuń
  2. A czy mogłabyś powiedzieć jakie efekty zauważyłaś po takiej kuracji i po jakim czasie jej stosowania :) ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja stosuję tę kurację już mniej więcej od miesiąca i zauważyłam przede wszystkim lekkość w żołądku i w brzuchu ogólnie. Mam ogólnie mniej problemów z trawieniem i z oczyszczaniem układu pokarmowego z pozostałości po trawieniu (mam nadzieję, że wiesz, co mam na myśli). Polepszyła się też widpcznie kondycja mojej skóry i schudłam, choć to ostatnie to niestety efekt nie tylko picia wody z cytryną ranną porą, ale także zmiany nawyków żywieniowych tak ogólnie.

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź :) Właśnie ja też zmagam się z okropnymi problemami zołądkowo-jelitowymi, żadne leki nie pomagają :( Więc chyba czas sięgnąć po takie naturalne wspomagacze skoro takie efekty dają :) Mam nadzieje, ze i u mnie się pojawią :) I dopiero po miesiącu są efekty czy wcześniej ?

      Usuń
    3. Skoro masz problemy żołądkowo - jelitowe to warto spróbować tego sposobu. Efekty pojawiają się pewnie już wcześniej, to też zależy od organizmu oraz id tego jak się odżywiasz i jaki prowadzisz ogólnie styl życia. U mnie taki cały zestaw efektów pojawił się mniej więcej po miesiącu, ale już od pierwszej no może drugiej szklanki coś tam się działo i czułam się lepiej i lżej :-) ale ja oprócz tej wody z cytryną odstawilam kawę, alkohol i w dużej mierze też słodycze i mięso, a to wszystko ma znaczenie.

      Usuń
    4. Rok temu zaczęły mi się problemy jelitowe, bóle itd. Pomogła mi bardzo ta kasza http://zaciszekuchenne.blogspot.com/2013/12/kasza-jaglana-z-amarantusem-na-sniadanie.html
      Jak tylko coś znów zaczyna się dziać, robię ją sobie na śniadanie. Szczerze polecam! To lepsze niż przeróżne leki. :)

      Usuń
    5. Świetny pomysł. Jaglanka jest bardzo zdrowa, więc warto o tym sposobie pamiętać :-)

      Usuń
  3. Ja piję z cytryną i miodem :) super nawadnia

    OdpowiedzUsuń
  4. Wchodzę w to! Czuję, że bardzo potrzeba mi takiego oczyszczenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma więc na co czekać tylko łapać cytryny :-)

      Usuń
  5. Super wpis! :) Ja piję z miodem i cytryną - przygotowuję wieczorem i rano piję. Dobry lek na problemy jelitowe. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z miodem, to wersja luksusowa i masz rację, świetnie działa na problemy żołądkowo - jelitowe :-)

      Usuń
  6. Ten przepis na pewno mi się przyda ;)!

    OdpowiedzUsuń
  7. Często piję zamiast kawy z samego ranka:) Pycha:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja piję najpierw to, a potem do śniadania gar zielonej herbaty i też pycha :-) Ale generalnie fajnie, że taka woda z cytryną zastępuje Ci kawę. Brawo!!! :-)

      Usuń
  8. Oooo właśnie takiego detoxu teraz potrzebuję :) !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro tak to nie ma na co czekać. Kolejny poranek już wkrótce :-)

      Usuń
  9. piję od czasu do czasu, ale chyba powinnam zacząć regularnie bo niestety częściej wygrywa kawa :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto się przerzucić na stałe, ale najlepiej robić to małymi kroczkami. Najgorzej jest zacząć :-)

      Usuń
  10. Bardzo przydatny post! Szczególnie po świątecznym szaleństwie... :)

    OdpowiedzUsuń
  11. To idealny napój na poświąteczne "przeczyszczenie" :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj od razu "przeczyszczenie" ;-) Cytrynka z wodą czyszczą łagodnie a nie przeczyszczają :-P

      Usuń
  12. Idealny napój po świętach i w lato dla orzeźwienia ;)

    OdpowiedzUsuń