czwartek, 9 maja 2013

Halawa z marchewki i pierwszy łasuchowy film / Carrot halva and my first short video


Mam dla Was dzisiaj aż dwa desery. Pierwszym deserem jest pyszna, mocno kardamonowa halawa z marchewki. To deser wywodzący się z kuchni indyjskiej, którą uwielbiam. Pierwszy raz jadłam taką halawę będąc na warsztatach jogowych w Wytwórni Ciszy w Brzozówce. Była przepyszna. Nie spodziewałam się, że deser z marchewki może być tak dobry i mile zostałam zaskoczona. Od tej pory przygotowuję ten deser dość często, zawsze mocno przyprawiony mielonym kardamonem. 

A na deser, po deserze mam dla Was coś, co na pewno ułatwi przygotowanie marchewkowej halawy. Jeszcze czegoś takiego na łasuchowym blogu nie było. I dzisiaj, po raz pierwszy, w poście znajdziecie krótki film, pokazujący jak, krok po kroku, taką halawę z marchewki zrobić. Smacznego oglądania :-)

I guess that most probably you don't think about dessert, when you think about carrots. I am here to convince you that you might be very wrong, since this versatile vegetable can turn into delicious, aromatic and oh so sweet dessert scented with ground cardamon. I have eaten carrot halva for the first time during yoga retreat and I have to admit that its marvelous taste was really a big surprise for me. From that day on I prepare carrot halva quite often to satisfy my sweet tooth :-) 

I have also a surprise for you. In order to make it easier to follow the recipe for carrot halva I prepared short how-to video. I hope it will be helpful. Enjoy:-) 


 Składniki / Ingredients


1 kg marchewki / 1 kg carrots
2 łyżki masła / 2 tablespoons butter
500 g mleka skondensowanego, słodzonego / 500 g of sweetened, condensed milk
kardamon do smaku / ground cardamon up to taste
orzechy do dekoracji (ja użyłam pekanów) / nuts for decoration (I used pecans)

1. Obierz marchewkę / peel carrots
2. Podgrzej patelnię o grubym dnie / heat your thick bottom pan
3. zetrzyj marchewkę na najmniejszych oczkach / grate carrots finely
4. Przełóż startą marchewkę na patelnię / put carrots into the pan
5. Dodaj masło, mleko skondensowane i kardamon / Add butter, condensed milk and ground cardamon
6. Smaż na wolnym ogniu ciagle mieszając / Sautee on a low heat, stirring contantly
7. Kiedy masa będzie bardzo gęsta uformuj z niej dowolne kształty / When the halawa will be very thick, form desired shapes
8. Udekoruj orzechami  / Decorate with nuts

13 komentarzy:

  1. Nigdy nie jadłam Halawy, nawet nie mam pojęcia jak może smakować. Ale marchewka mnie przekonuje! Bardzo serdecznie gratuluję filmowego debiutu! :) Jak najbardziej udany! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smak halawy jest trudny do opisania, ale dla mnie jest cudownie przesłodki i kardamonowy :-)

      Usuń
  2. Great job on your first video! The halawa looks delicious!

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialne danie:) jeszcze takiego czegoś nie jadłam ale patrząc na składniki na pewno jest pyszne:) prezentuje się wyśmienicie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale super! Nigdy nie próbowałam, ale mam wielką ochotę! Zapowiada się rewelacyjnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasieńko, spróbuj koniecznie, bo choć jest przy tym sporo mieszania, to efekt końcowy jest naprawdę rewelacyjny :-)

      Usuń
  5. Muszę przyznać, że bardzo mnie zainteresował przepis. Prosty, mało skomplikowany a do tego świetnie wygląda! Filmik przyjemnie się ogląda :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis jest naprawdę godzien zrobienia :-) No i cieszę się, że film przyjemnie się ogląda :-D

      Usuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń