wtorek, 18 lutego 2014

Awokado z granatem i octem balsamicznym / Avocado with pomegranate and balsamic vinegar


Absolutna prostotka, ale za to pyszna i idealna na wszelkie imprezy karnawałowe. Prościej się już chyba nie da, choć trochę kłopotu jest z granatem, który nie jest najwdzięczniejszym owocem do obierania. Już wiem, skąd nazwa tego owocu, bo po każdym obieraniu zarówno ja jak i cała moja kuchnia (w większości biała) jesteśmy upstrzone czerwonymi kropeczkami, zupełnie jakby w mojej kuchni wybuchło coś czerwonego.  I choć widziałam jakiś pierdyliard filmów instruktażowych pokazujących, jak wydobyć nasionka z granatu, to i tak za każdym razem efekt jest ten sam: kuchnia i ja nadajemy się do prania. Ale nie zraża mnie to wcale, bo granaty uwielbiam. Te dojrzałe, słodkie, soczyste, ale i odrobinę kwaskowe dodają charakteru zarówno deserom, jak i wytrawnym wytworom skoraqowej kuchni, czego dowodem jest właśnie awokado serwowane z granatem i przyprawione octem balsamicznym, odrobiną soli i świeżo mielonego pieprzu. 

So simple, that nothing more simple comes to my mind. This snack can be prepared practically in no time at all, if of course you're not counting the time necessary for peel the pomegranate ;-) Not only it's simple, but also delicious and healthy too. I like to season it with balsamic vinegar, but sometimes I use storebought balsamic syrup, that is slightly on the sweet side. 





Składniki (2 porcje) scroll down for English 
Inspiracja: klik
1 dojrzałe awokado
nasiona z ćwiartki granatu
kilka kropel octu balsamicznego (można go zastąpić gęstym sosem na bazie octu balsamicznego)
odrobina soli
świeżo mielony pieprz

1. Przekrój awokado ze skórką na pół i usuń pestkę
2. Do każdej połowki w miejsce pestki wsyp nasiona granatu
3. Skrop octem balsamicznym (lub gęstym sosem z ostu balsamicznego)
4. Dopraw solą i pieprzem

English version
Ingredients (2 servings)
Inspiration: click
1 ripe avocado
seeds for quarter of a pomegranate
few drops of balsamic vinegar
pinch of salt
freshly ground pepper

1. Cut avocado with a skin on in half and remove the pit
2. Sprinkle with pomegranate seeds
3. Pour over few drops of balsamic vinegar
4. Season with salt and freshly ground pepper. 

21 komentarzy:

  1. Ach to awokado! Muszę mu dać 2 szansę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Balsamiko nie gryzie się z granatem? Niezłe połączenie. A co do granatu - zawsze mam ten sam, wybuchowy problem... :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całkiem nieźle sobie ze sobą radzą. Rozwodu nie planują ;-) Ech granaty już tak mają i tyle. Ja się już z tym prawie pogodziłam ;-)

      Usuń
  3. Dość niezwykłe połączenie ;) ja uwielbiam skubać granata i od razu jeść :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też go lubię świeżego, bez dodatków, ale z tym skubaniem to ja Cię podziwiam :-)

      Usuń
  4. Doskonałe połączenie! A granata najlepiej obierać w misce z zimną wodą, pesteczki opadają na dno a kuchnia czysta :))) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, słyszałam o tym sposobie z zimną wodą, ale szkoda mi trochę soku, który przepada bezpowrotnie...:-(

      Usuń
  5. nadzwyczajne połączenie! piękne kolorystycznie!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmm... świetne połączenie :) Muszę koniecznie sobie zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię awokado, ale z granatem jeszcze nie jadłam, kolorystycznie pięknie się razem prezentują :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapewniam Cię, że nie tylko kolorystycznie do siebie pasują :-)

      Usuń
  8. Zachęcam Justynko do spróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pycha:) wszystko w tej przekąsce lubię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, cieszę się, że udało się trafić w Twój gust :-)

      Usuń
  10. Nigdy nie jadlam takiego połączenia ! :) Musi być ciekawe !

    OdpowiedzUsuń